Coalitiepartners worden concurrenten

Op 20 oktober 2011

De afgelopen periode raakten beide coalitiepartijen verwikkeld in een politieke ruzie, om allerhande redenen. De bouw van het Jeugd Ontmoetingscentrum (JOC) was een van de aanleidingen, samen met de heraanleg van Rijmenam-dorp.

Burgemeester Eric Duchesne (BR) kijkt toch terug op een geslaagde vijf jaar. 'We konden heel wat realiseren. De nieuwe bibliotheek is daar een voorbeeld van. Maar ook op het gebied van openbare werken hebben we veel werk geleverd. De heraanleg van de Waversesteenweg en de toetreding tot Hodrorio-Pidpa waren belangrijke stappen.'

Bonheiden opende onlangs haar eerste gemeentelijke kinderopvang en maakt nu werk van de nieuwe kleuterschool. Maar niet alles is rozengeur en maneschijn. 'Volgend jaar moet de verkeersveiligheid nog beter worden aangepakt. In Bonheiden en Rijmenam is er veel sluipverkeer langs de Watermolenstraat en de Oude Keerbergsebaan. Ook van de geplande flitspalen moet werk worden gemaakt', aldus de burgemeester.

Coalitiepartner en schepen Steven Morrens (CD&V) hekelt vooral de aanpak van de burgemeester van de herinrichting van Rijmenam-centrum. 'Het Beeld-Kwaliteitsplan werd verworpen. Dat is het kind met het badwater weggieten. Voor het Jeugd Ontmoetingscentrum kon er geen extra geld worden vrijgemaakt, terwijl er nu een miljoen euro met gemak opzij werd gezet voor de nieuwe gemeenteschool.'