• Header N-VA Bonheiden
N-VA Bonheiden-Rijmenam

Nieuwe bestuursploeg legt plannen op tafel

Op 20 oktober 2012

Vlnr: Barbara Maes, Jan Thirion, Hilde Schueremans, Jan Fonderie, Guido Vaganée, Mieke Van de Brande, Karolien Huibers, Wouter Verhoeven

De nieuwe bestuursploeg is bekend. Guido Vaganée (N-VA) wordt, zoals bekend, vanaf volgend jaar voltijds burgemeester. Hij wil met elke dienst een dag op stap.

Bonheiden en Rijmenam worden de volgende jaren bestuurd door een coalitie van N-VA, CD&V en Groen. Op de agenda staan de verwezenlijking van het KJOC, de heraanleg van dorpskern Rijmenam, de ontwikkeling van dorpskern Bonheiden, de aansturing van het rioleringsplan van Hidrorio en ontwikkeling van het woondossier ‘De Grote Heide’. Overleg en communicatie staan centraal. ‘Daarom hebben we buiten het schepencollege ook een voorzitter van de gemeenteraad aangesteld, die het debat moet aanzwengelen tussen oppositie en meerderheid’, zegt Guido Vaganée. ‘Die taak is weggelegd voor Steven Morrens (CD&V).’

Guido Vaganée zal vanaf januari voltijds beschikbaar zijn als burgemeester en plant gedurende twee maanden een meelooptraject om alle diensten beter te leren kennen. Vaganée heeft de eerste drie jaar de bevoegdheden cultuur, communicatie, mobiliteit, verkeersveiligheid en politie.

Karolien Huibers (N-VA) krijgt Middenstand, Feestelijkheden, Toerisme, Jumelage en Wijkwerking.

Jan Thirion krijgt Financiën, Begroting, Informatica, Burgerlijke stand en bevolking. De laatste drie jaar doet Vaganée communicatie, Verkeersveiligheid, Politie, Burgerlijke Stand en Bevolking en Karolien Huibers Middenstand, Wijkwerking, Informatica, Financiën en Begroting.

Mieke Van den Brande (CD&V) krijgt Openbare Werken en infrastructuur, Onderwijs en Sport. Hilde Schueremans(CD&V) gaat verder met OCMW, Sociaal Beleid, Wonen en Senioren en Wouter Verhoeven (CD&V) doet Cultuur, Feestelijkheden, Toerisme en Jumelage (laatste 3 jaar).

Jan Fonderie (Groen) heeft Ruimtelijke Ordening, jeugd-en kinderopvang en begraafplaatsen. Barbara Maes (Groen) heeft Leefmilieu en Natuur, Openbaar Groen, Personeel, Bibliotheek en Ontwikkelingssamenwerking