Bonnie & Rijmie zien de kinderen graag ( in het verkeer)

Op 4 september 2017

Twee leuke figuren, Bonnie en Rijmie, nemen de kinderen van Bonheiden en Rijmenam vanaf dit schooljaar mee op pad voor een veiliger verkeer; "Ik zie je graag" is de slogan die alles zegt.  Wij zien al onze weggebruikers graag, maar we zien ze vooral graag in het verkeer.  Burgemeester Guido Vaganée en Gouverneur Cathy Bercx (meter van Bonnie en Rijmie) gaven het startschot van de campagne in de basischool Knipoog te Rijmenam.

Bij de opmaak van het mobiliteits-/fietsbeleidsplan van de gemeente konden we gebruik maken van de eindejaarstage van Loana Paulussen van de Thomas More Hogeschool.  Loana haar stage moest de communicatie rond mobiliteit in onze gemeente op de rails zetten.  Op dat moment groeide het eerste idee over Bonnie en Rijmie.  Nu, 2 jaar later, werkte onze nieuwe communicatie-ambtenaar samen met de diensten communicatie, mobiliteit en jeugd de campagne uit, en kregen Bonnie en Rijmie een gezicht. Linda Liers van de Koninklijke Muziekvereniging kroop achter haar naaimachine en bracht de twee ukkepukkies tot leven.

Ook in het verkeer is SAMENwerken noodzakelijk.  De overheid kan zorgen voor de juiste omkadering, maar de inwoner heeft ook een zeer belangrijke en persoonlijke verantwoordelijkheid.  Zorg dat je gezien wordt in het verkeer, je helpt er jezelf mee maar ook de andere weggebruikers.