Na de wanhoop in de Wetstraat nu de wanhoop in de Dorpsstraat

Op 10 november 2023, over deze onderwerpen: afdelingswerking N-VA Bonheiden-Rijmenam

Hoe klamp ik mij krampachtig vast aan de macht

De laatste weken kregen we het ene na het andere politiek maneuver in Bonheiden-Rijmenam.

Open VLD tracht zich te verschuilen achter de naam Team 2820, terwijl de partij van de burgemeester BR30 zelfs gewoon verdwijnt en terug een deel van CD&V wordt in BRUG.

Een intriest schouwspel met maar één reden: de strijd om de postjes.

Burgemeester en schepenen zouden fier moeten zijn over hun project waar ze voor staan en stonden. Nu verbergen ze zich achter een nieuwe naam. Durven ze het gevoerde beleid niet te verdedigen? Is dit dan wat we moeten verstaan onder politieke vernieuwing en verjonging? Voor ons blijft het gewoon oude wijn in nieuwe zakken.

De nationale peilingen zijn er niet vreemd aan: Open VLD moet strijden voor de kiesdrempel en CD&V koestert de natte droom om het resultaat van 5 jaar geleden misschien te kunnen benaderen.

BR30 geeft zijn “neutraliteit” op en gaat (uit bloedarmoede?) op in BRUG; noem het gerust CD&V+.

De vraag is of de kiezers van BR30 en CD&V dit geen brug te ver zullen vinden.

Bonheiden-Rijmenam is geen eiland

Bij beide initiatieven hoor je dat ze voor een “100% lokaal politiek beleid gaan”...

Een toch wel zeer bizarre en populistische uitspraak van beleidsverantwoordelijken.

Open VLD ex-minister Bart Somers creëerde de referentieregio’s waar op regionaal vlak lokale uitdagingen moeten worden aangepakt.

Een stevige poot op bovenlokaal vlak zal nu meer dan ooit nodig zijn om de belangen van Bonheiden-Rijmenam en zijn inwoners te behartigen op alle niveaus.

BR30, CD&V en Open VLD hebben het na 5 jaar blijkbaar nog altijd niet begrepen: Bonheiden-Rijmenam is geen eiland.

We lazen ook in de pers: “We gaan tussen de mensen staan” dixit Lode Van Looy BR30.

Wij stellen ons de vraag waarom het gemeentebestuur dat de afgelopen 5 jaar dan niet gedaan heeft. Het participatiebeleid van het gemeentebestuur kreeg in onze grote bevraging namelijk een zwaar onvoldoende met een score van slechts 30,7 %.

Er is één voordeel aan deze vaudeville: de kiezer krijgt een zeer duidelijke keuze: kiezen voor een herkenbaar en rechtlijnig beleid met N-VA voor en na de verkiezingen of voor het mistige verhaal van één van beide knipperlichtkartels met een beperkte houdbaarheidsdatum.

N-VA is de echte bruggenbouwer in Bonheiden-Rijmenam. Wij gaan voor een grondige politieke cultuuromslag met ons initiatief “de Raad van alle Burgers”. En om dit te laten slagen hebben wij ècht geen andere naam nodig!