Cindy Symons

Bestuurslid

Cindy, voor een maatschappij op maat van iedereen.

Cindy Symons, 42 jaar, is geboren en getogen in Bonheiden. Haar grootvader was vroeger veldwachter in Bonheiden en stond ook wel bekend als 'de spiegelgarde'.

Cindy studeerde ziekenhuis- en kinderverpleegkunde, en nadien verplegingswetenschappen. Ze verloor haar hart aan het onderwijs en werkt nu als docent verpleegkunde en beleidsmedewerker in Duffel.

Cindy ziet goed onderwijs als voorwaarde voor een mooie toekomst. Elk kind heeft recht op goed onderwijs. Dit is de opdracht van gemotiveerde leerkrachten en directies die ten volle moeten ondersteund worden. Als ouder doet Cindy dit door te zetelen in de ouderraad van Hagelsteincollege.

Ieder kind moet al zijn interesses en talenten kunnen ontwikkelen. Daarom is het zo belangrijk dat Bonheiden beschikt over goede scholen, allerlei sportverenigingen en dat het kunstencentrum 't Kranske uitgebouwd werd.

Cindy heeft als hobby's fotografie, poëzie en muziek. Ze geniet  van een avondje bijpraten met de vriendinnen. Cindy heeft drie kinderen van 15, 12 en 8 jaar.

Dochter Mariken is zwaar gehandicapt, maar leeft gewoon thuis in het gezin. Daarom zet Cindy zich in voor gezinnen met een 'speciaal' kind. Ze richtte mee de patiëntenvereniging be-tsc op en startte met enkele ouderparen de vzw ‘Villa Praline’ die ouders van een kind met een beperking verengt en op termijn een dagbesteding wil starten in Bonheiden.

Cindy gaf jarenlang Vormselcatechese waar ze de jongeren alvast kon inspireren voor een waarde(n)volle maatschappij.

Cindy wil werken aan een 'universele' maatschappij waar iedereen zich thuis voelt. Zo zullen vlakke oversteekplaatsen en voetpaden een meerwaarde betekenen voor zowel ouders met wandelwagens, jonge fietsertjes, senioren met rollators, slechtzienden, en rolstoelgebruikers.

Een kermis kan uit verschillende attracties en activiteiten bestaan zodat jonge gezinnen, jongeren, senioren en mensen met een beperking zich kunnen amuseren.

Deel je deze droom, stem dan op Cindy, voor een maatschappij op maat van iedereen.

Cindy droomt van een samenleving op maat van iedereen waar rekening wordt gehouden met de noden, talenten en beperkingen van ieder mens. Een plaats waar iedereen erbij hoort.

Cindy, voor een maatschappij op maat van iedereen.