Dossier fietsbruggen Bonheiden eindelijk ingebed in het investeringsplan van N.V.De Waterweg.

Op 20 januari 2021, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken

We konden het al lezen in een artikel van HLN van 19 december 2015

“Goed nieuws voor wie geregeld de jaagpaden op de Dijledijk tussen Hever en Keerbergen en Haacht gebruikt. De komende twee jaar komen er evenveel nieuwe fiets- en voetgangersbruggen die respectievelijk de gemeenten Haacht met Keerbergen en Boortmeerbeek met Rijmenam zullen verbinden.”

Dat de administratieve mallemolen soms heel wat trager gaat dan lokale besturen zelf wensen is in dit dossier van twee fietsbruggen niet anders.

Samenwerkingsovereenkomstr op gemeenteraad van januari 2021

Op de gemeenteraad van 27 januari 2021 staat dan uiteindelijk de lang verwachte samenwerkingsovereenkomst tussen de 4 lokale besturen en N.V.De Waterweg op de agenda ter goedkeuring.

Na deze administratieve horde kan men dan uiteindelijk overgaan tot de realisatie op het terrein.

Oud-burgemeester en toenmalig initiatiefnemer Guido Vaganée is dan ook zeer tevreden dat er licht is aan het einde van de tunnel.

“Deze twee fietsbruggen zijn een zeer belangrijke schakel in de omslag naar meer duurzame verplaatsingen in onze regio en komen maximaal tegemoet aan de noodzaak voor meer comfortabele woon/werk en woon/schoolverbindingen naar het station van Boortmeerbeek, de verbinding van Boortmeerbeek met het Imeldaziekenhuis en de verbinding van Keerbergen en Rijmenam naar de scholen van Haacht”

Onze N-VA fractie zal dit punt dan ook met veel enthousiasme steunen op de gemeenteraad.