Met N-VA geen besparing op wijkfeesten

Op 2 maart 2019, over deze onderwerpen: Bestuur en financiën, Leven & wonen, Vrije Tijd

Gemeenteraadslid Geert Teughels hekelde op de vorige gemeenteraad de geplande besparing op de uitgave van de subsidie voor wijkfeesten.

Beste voorzitter en collega’s

Ten eerste zijn wij van de N-VA fractie zijn erg blij dat de nieuwe coalitie het eigen voorstel om de toelage voor de wijkfeesten met 20% te verminderen op onze vraag heeft afgevoerd.

Wij zijn dan ook verheugd dat jullie ons N-VA voorstel om het maximum bedrag van 250€ voor de wijfeesten te blijven voorzien gevolgd hebben.

We hebben wel 1 grote bemerking: Spijtig voor onze lokale handelaars en lokale economie dat dit niet met Rijmheidebons is! We zien dat door de inspanningen van de afgelopen jaren (netwerk evenementen, lokale ondersteuning, …) er opnieuw meer handelaars zijn bijgekomen. Die 50€ naar hun laten vloeien zou een extra steun in de rug zijn voor deze mensen. Dit vinden wij echt een gemiste kans voor onze lokale economie!

Trouwens ons voorstel zou het klimaat echt ten goede komen. Kopen in je eigen dorp is pas milieuvriendelijk kopen!

Desondanks deze gemiste kans zal onze N-VA fractie dit voorstel steunen.

Vooral omdat wij de talrijke wijkcomités zoals wij tijdens de vorige vergadering besproken hebben verder willen ondersteunen.