N-VA Bonheiden-Rijmenam zwaait oud-schepen en gemeenteraadslid Karolien Huibers uit

Op 21 juni 2023, over deze onderwerpen: afdelingswerking N-VA Bonheiden-Rijmenam, Bestuur en financiën

op 21 juni 2023 zal Karolien Huibers ( N-VA) aan haar laatste gemeenteraad in Bonheiden-Rijmenam deelnemen.

Karolien Huibers begon haar politieke loopbaan als student bij de Jong N-VA KUL waar ze in het gezelschap van o.a. N-VA kopstukken Theo Francken en Sander Loones kennis maakte met het programma van N-VA .

Na haar studies (nu 17 jaar geleden) verhuisde Karolien en haar man Geert naar Bonheiden .

Na de oprichting van N-VA Bonheiden-Rijmenam duurde het maar enkele dagen en Karolien sloot zich aan bij de lokale afdeling.

Onmiddelijk verkozen

Tijdens de  lokale verkiezingen van 2012 werd Karolien onmiddellijk verkozen en werd ze aangesteld als schepen, bevoegd voor o.a. Financiën , toerisme, erfgoed, gezondheid en lokale economie.

Karolien viel onmiddellijk op om haar dossierkennis en onderhandelingscapaciteiten.

Als schepen voor lokale economie her-activeerde ze de raad voor lokale economie en betrok de raad consequent bij de beleidskeuzes. Onder haar impuls heeft Bonheiden nu ook een officieel streekproduct met de “Bonheidse Bruisserkes”.

Ze gaf haar bevoegdheid toerisme en erfgoed extra glas met de openstelling van het kasteeldomein Zellaar. Ze organiseerde de gidsenwerking om het erfgoed en de geschiedenis een volwaardige plaats te geven.

Ze maakte van gezondheid een volwaardig thema in de gemeente met verschillende initiatieven. Bonheiden werd dan ook de allereerste Think Pink gemeente van Vlaanderen, hiermee was Bonheiden een trendsetter op vlak van sensibilisering voor de strijd tegen borstkanker.

Naast nog vele verwezenlijkingen was het beleid Financiën haar grootste troef. De schuld werd afgebouwd tot 175 euro per inwoner, terwijl ze oog had voor een goed investeringsevenwicht.

Op 1 juli verhuist Karolien met haar gezin terug naar haar geboortestad Hamont-Achel.

Sinds 2019 werkt Karolien als adviseur lokale werking en belangenbehartiging  bij UNIZO provincie Antwerpen. Dat zal ze ook in de toekomst blijven doen.

Ik had de eer om gedurende 17 jaar met Karolien te kunnen samenwerken, en dat mag je letterlijk nemen, samen… werken. Karolien is een harde werker met het hart op de juiste plaats . We hebben veel kunnen verwezenlijken en ik had gehoopt dit werk samen met haar te kunnen verder zetten vanaf 2024. Karolien koos om terug naar haar heimat te gaan, dichter bij haar ouders die nu wat op leeftijd komen. Geen gemakkelijke beslissing , maar een beslissing die Karolien typeert : Ten diensten staan van anderen, haar familie, haar vrienden en haar buren.” zegt oud-burgemeester en fractieleider Guido Vaganée

De N-VA fractie neemt met veel respect en op gepaste wijze afscheid van haar boegbeeld in de gemeenteraad en trakteerde Karolien en gezin alvast op een toeristisch weekendje weg …..in Bonheiden natuurlijk.