Ongezien ... bestuursakkoord ontbreekt bij installatie van nieuwe gemeenteraad

Onze N-VA-fractie maakt zich grote zorgen.

Niettegenstaande er op zondag 14 oktober 5 minuten na het sluiten van de stembussen reeds tot een akkoord was gekomen tussen de fracties BR 30, CD&V en Open-VLD  over de te verdelen schepenposten, hebben de bevolking en de nieuwe raadsleden tot op vandaag (3 jan) geen kennis mogen nemen van een inhoudelijk bestuurakkoord.

De verkiezingsprogramma’s waren op zich al zeer mager; wij dachten dat na 10 weken overleg  en uit respect voor de gemeenteraad en de bevolking men minstens toch met een inhoudelijke toekomstvisie zou komen, die we dan als constructieve oppositie naar waarde zouden kunnen inschatten.

Niets is minder waar! Buiten enkele losse flodders in verschillende media is wat deze nieuwe bestuursploeg wil gaan doen het grote mysterie.

Of hebben wij de losse flodders verkeerd geïnterpreteerd ?

Zijn de voltooiing van zaal Sint Martinus, het terugplaatsen van vuilbakjes en het afbreken van de verkeersremmer in de Bruinbeekstraat het grote werk van deze coalitie?

Wij hopen alvast van niet.

Hoe kan men ons overtuigen dit nieuwe college te steunen zonder project?  Hoe kunnen de eigen gemeenteraadsleden van de meerderheid dit college steunen zonder een project?

Onze N-VA-fractie wil constructief meewerken aan een beter en efficiënter Bonheiden-Rijmenam, vertrekkende vanuit gefundeerde inhoudelijke dossiers .

Wij vragen dan ook aan het nieuwe bestuur om dringend met een toekomstvisie en plan van aanpak te komen. En de volgende gemeenteraad is hierbij een deadline die niet mag overschreden worden uit respect voor de democratie en ieders engagement in deze raad.