Samenwerking provincie en gemeente werpt haar vruchten af

Op 21 mei 2018

Op 1 januari 2013 mocht Christ'l Cottenie zich het eerste provincieraadslid ooit van onze gemeente noemen.  Sindsdien is de samenwerking tussen gemeente en provincie enkel maar in stijgende lijn gegaan.  Van het beheer van waterlopen , over subsidiedossiers van fietspaden ( Weynesbaan), innovatieve Smart City-oplossingen (scanners fietsstraten) tot milieubeheer en ruimtelijke ordening.  De persoonlijke relatie en inbreng in de provincie vanuit Bonheiden heeft niet alleen extra kennis opgeleverd, maar ook harde euro's.  Samen met 65 andere gemeenten en de provincie Antwerpen is Bonheiden aandeelhouder van de intergemeentelijke erfgoedvereniging "Kempens landschap" .  Ook op vlak van toerisme en erfgoed zorgde de intensieve samenwerking tussen provincie en gemeente de laatste jaren tot een mooie bekroning : "de openstelling van het kasteel domein Zellaer".  Deze samenwerking willen wij als N-VA Bonheiden-Rijmenam ook de volgende bestuursperiode intensief verder zetten.  Met Jan de Haes (Heist o/d Berg), gedeputeerde voor o.a. toerisme, Luk Lemmens ( Antwerpen), eerste gedeputeerde, Eddy Verhaeven (Mechelen), provincieraadslid, en ons eigen Bonheidens provincieraadslid Christ'l Cottenie kan dit de volgende 6 jaar geen probleem zijn.  Wij werken verder... U kan uw job doen op 14 oktober  ;-)

We laten Christ'l, Jan en Luk graag even aan het woord.