Wij zetten in op uw veiligheid

Op 16 september 2016

Veiligheid is een basisrecht dat niemand ontzegd kan en mag worden.  Daarom is het een kerntaak van de overheid, op alle niveaus, groot en klein.  Het is dan ook geen toeval dat de n-va zo sterk inzet op dit thema.

Sinds 2014 startte de regering met een echt veiligheidsbeleid.  Na de terroristische aanslagen in Brussel en Zaventem nam minister Jan Jambon een hele reeks maatregelen om de terreurdreiging in te perken en onze veiligheid te verhogen.  Mede door die maatregelen zijn de criminaliteitscijfers blijven dalen, en dit al voor het vierde jaar op rij!
Maar dat wil niet zeggen dat het werk af is.  De n-va Bonheiden-Rijmenam blijft inzetten op én investeren in uw veiligheid.  Samen met de omliggende gemeenten van de politiezone Bodukap doen wij er alles aan om uw veiligheid te verhogen.  Met resultaat, want de cijfers van de afgelopen jaren tonen een daling van het aantal gevallen van vandalisme, diefstallen en inbraken.
Maar ook wij gaan verder.  Momenteel investeren we extra in de bereikbaarheid van de wijkwerking.  De wijkagent is voor ons een belangrijk instrument om snel en allert te kunnen reageren.  Hij/zij staat immers het dichtst bij jullie, onze inwoners.  Wijkagenten moeten nog meer en beter aanspreekbaar zijn.  Meer blauw op straat zorgt bovendien voor meer controle èn veiligheid.  De komende jaren zullen wij verder investeren om de veiligheid van u en uw kinderen te blijven garanderen!
Wil u weten wie uw wijkagent is?  http://www.lokalepolitie.be/5359/wijkwerking/wijkwerking-bonheiden.html